- Objavljeno: 03.05.2021.
e-Građani na novom portalu: Informacije i usluge na jednom mjestu!
Portal e-Građani koji je ovih dana redizajniran građanima i poduzetnicima danas na jednostavniji i pristupačniji način pruža 87 usluga i koristi ga preko 1. 250 000 korisnika
Sustav e-Građani sastoji se od 3 glavne komponente: Središnjeg državnog portala, Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava i Korisničkog pretinca. Od uspostave do danas, sustav nije značajnije mijenjan već su dodavane usluge kako su ih tijela javnog sektora uspostavljala i integrirala na zajedničke komponente. Približavanje milijuntom korisniku e-Građana i s rastućim brojem usluga pojavila se potreba za redizajnom sustava.Početak rada na redizajnu sustava e-Građani obilježilo je uspostavljanje agilnog tima tijekom 2019. godine u kojem su bili predstavnici Uprave za e-Hrvatsku Ministarstva uprave i Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, uz koordinaciju i podršku posebne savjetnice predsjednika Vlade RH.
Na 54. sjednici Vlade Republike Hrvatske održanoj 22. travnja usvojene su smjernice za Standarde razvoja javnih usluga u republici Hrvatskoj i Izvješće o radu Radne skupine za provedbu aktivnosti na redizajnu sustava e-Građani.
Sustav e-Građani u redizajniranom je obliku pušten u javni rad u ponedjeljak, 26. travnja, a u njega je integrirano svih 87 usluga u redizajniranom obliku. Početnoj stranici sustava pristupa se putem portala gov.hr.
Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora, bez fizičkog odlaska u neku od institucija koristeći digitalne tehnologije.
Dosadašnji repozitorij 87 elektroničkih usluga pružanih kroz sustav e-Građani ovim redizajnom doživljava promjenu koja je više od vizualnog ujednačavanja i prilagođenog oblikovanja samog sustava. Sustav je portal povezanih informacija i usluga, pruža cjelovitu informaciju korisniku i istovremeno omogućava korištenje usluga za građane i poduzetnike kroz isto sučelje postavljajući korisnika u fokus.
Važno je naglasiti i nove funkcionalnosti od koji je jedna da roditelj, odnosno skrbnik može pristupiti uslugama za svoje dijete ili poduzetnik uslugama svoje tvrtke kroz isto sučelje.
Podignuta je razina pristupačnosti za osobe s invaliditetom ili sve one osobe koje imaju određene poteškoće u korištenju sadržaja prikazanih putem ekrana (npr. disleksija). e-Građani od sada su sučeljem prilagođeni i mobilnim uređajima, uz izbornik u kojem je vizualne elemente moguće prilagoditi slabovidnosti (visok kontrast), disleksiji (poseban font) te mijenjati veličinu teksta unutar sučelja.
Državni tajnik Bernard Gršić je istaknuo: „Svjesni smo da ovim redizajnom nije gotov posao već da smo započeli novi pristup e-Građanima primjereniji vremenu u kojem živimo. Želimo nastaviti nadograđivati usluge, razvijati nove na moderniji i ujednačeniji način, međusobno povezivati sve sustave, projekte, baze i registre stvarajući još bolje i kvalitetnije elektroničke usluge za građane i poduzetnike. Želimo digitalnim putem omogućiti državu kao uslugu građanima.“