U skladu s Financijskom uredbom i provedbenim pravilima Uredbe, bespovratna sredstva mogu se dodijeliti postojećim pravnim subjektima (odnosno pravnim osobama). Iznimno se dodjeljuju subjektima koji nisu registrirani kao pravne osobe prema važećim nacionalnim zakonima pod uvjetom da njihovi predstavnici imaju kapacitete za preuzimanje pravnih obveza u ime subjekata i preuzimanje financijske odgovornosti.
Vladina tijela i tijela državne uprave sudjelovala su te i dalje sudjeluju u programima kao što su e-TEN, FP6 i FP7. Postoji nekoliko primjera kada su ministarstva potpisala ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava s Europskom komisijom. Općenito govoreći, ukoliko nacionalna vlada ili tijelo državne uprave koje želi sudjelovati u projektu nema kao takvo pravnu osobnost, ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisuje se s pravnom osobom kojoj vlada ili državna uprava pripada.
Promjena sastava konzorcija moguća je u bilo kojem trenutku za vrijeme trajanja projekta, u suglasnosti s Komisijom, bilo u vidu uključivanja novih partnera/ korisnika ili zbog odluke da partneri napuste konzorcij.
Uključivanje novih korisnika temelji se na ispunjavanju takozvanog obrasca B ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava – pristupnog obrasca za nove pravne subjekte uključene u ugovor. Postupak sudjelovanja novih korisnika bit će opisan u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. U osnovi, koordinator traži sudjelovanje novog korisnika pismenim putem u ime konzorcija, a Komisija mora izričito odobriti zahtjev za sudjelovanje. Novi korisnik bit će podvrgnut provjeri financijske i pravne održivosti kao i ostali korisnici te će preuzeti ista prava i obveze navedena u ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Nadnevak kada novi korisnik preuzima ta prava i obveze navodi se u obrascu B.
Uvjeti i posljedice prekida sudjelovanja korisnika opisuju se u ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Komisija može ukinuti pravo sudjelovanja korisniku ili pak korisnik može zatražiti povlačenje iz projekta. Komisija se neće protiviti povlačenju korisnika osim u slučaju da to u znatnoj mjeri narušava provedbu projekta.
Obično se kod svake promjene u sastavu konzorcija ažurira Opis poslova (Prilog I ugovora o bespovratnim sredstvima), kako bi se jasno naznačilo tko je zadužen za što te odredio proračun za svakog korisnika.
Općenito govoreći, uvjeti koje je potrebno ispuniti pri provedbi promjena u vezi konzorcija su:
Maksimalan doprinos Zajednice ne može se povećati.
Kolektivna tehnička odgovornost ostaje na snazi čime se podrazumijeva da će se u uobičajenim okolnostima aktivnosti iz Opisa poslova koje su usuglašene u procesu pregovora morati primijeniti.
Promjene u vezi konzorcija ne utječu značajno na promjenu opsega te inovacijskog potencijala i iskoristivosti projekta te ne dovode u pitanje početni odabir vezan uz projekt.
Mala i srednja poduzeća mogu sudjelovati u i stoga imati izravne koristi od pilot projekta tipa B kao inovacijski partneri ili korisnici.
Cjelokupni program ICT PSP omogućava i izravnu i neizravnu korist za inovativna mala i srednja poduzeća u sektoru informacijskih i komunikacijskih tehnologija te za ona mala i srednja poduzeća kojima su informacijske i komunikacijske tehnologije dobrodošle za poboljšanje proizvoda, usluga i poslovanja.
Poslovni subjekti s poslovnim nastanom u državama pridruženim projektu (koje su stoga financijski doprinijele programu ICT PSP) mogu sudjelovati po istoj osnovi kao i organizacije u državama članicama.
Ažurirane informacije o tome koje su države pridružene programu prijavitelji mogu se naći na mrežnoj stranici programa ICT PSP.
Zajednica može isto tako dopustiti sudjelovanje subjekata iz ostalih država koje nisu pridružene programu kroz pojedinačne postupke, ovisno o pojedinom slučaju. Ti subjekti ne dobivaju sredstva Zajednice i ne uračunava ih se u minimalni broj partnera koji trebaju sudjelovati u konzorciju (vidi niže u tekstu).
U konzorciju mora sudjelovati najmanje sedam međusobno neovisnih pravnih subjekata iz sedam različitih država članica ili pridruženih država ICT PSP programa kako bi se ostvarilo pravo na sudjelovanje u pilot projektu tipa B. Potrebno je isto tako obratiti pažnju na specifične zahtjeve u vezi konzorcija koji su navedeni u opisu ciljeva u Radnom programu.
Konzorcij za pilot projekt tipa B treba uključivati cjelokupni lanac vrijednosti kako bi se omogućila valjana provedba usluga i njihova stvarna validacija. Toplo se preporučuje da se sve pravne subjekte koji imaju ključnu ulogu u projektu (kao što su industrijski akteri, uključujući i mala i srednja poduzeća ili ostale dionike) uključi kao sudionike. Sve detalje o sastavu cjelokupnog konzorcija treba navesti u prijedlogu projekta, a detaljne informacije o svakom partneru uključiti u obrazac.
Bilo koji voljni i sposobni pravni subjekt može biti koordinator projekta. Organizacija koja je predložena kao voditelj projekta treba biti sposobna koordinirati veliki projekt međunarodne suradnje te bi trebala dokazati prethodne sposobnosti i iskustvo u upravljanju projektima međunarodne suradnje s više partnera.
Budući da radnim programom za 2009. godinu nije predviđeno pravo sudjelovanja za takve organizacije, sudjelovanje međunarodne organizacije u projektima ovisno razmatrat će se za svaki pojedini slučaj, ali one nemaju pravo na financiranje.