Sustav e-Građani sastoji se od tri glavne komponente: Središnjeg državnog portala, Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava i Korisničkog pretinca. Od uspostave, projektom koji je započet 2014. godine, do danas, sustav nije značajnije mijenjan već su dodavane usluge kako su ih tijela javnog sektora uspostavljala i integrirala na zajedničke komponente. Rastućim brojem korisnika i usluga pojavila se potreba za redizajnom sustava.
Vlada Republike Hrvatske na svojoj 54. sjednici usvojila je Standard razvoja javnih usluga u Republici Hrvatskoj i Izvješće o radu Radne skupine za provedbu aktivnosti na redizajnu sustava e-Građani.
Sustav e-Građani u redizajniranom je obliku pušten u javni rad u ponedjeljak, 26. travnja 2021. godine, a u njega su integrirane usluge u redizajniranom obliku. Početnoj stranici sustava pristupa se putem portala
https://gov.hr/.
Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, omogućiti komunikaciju s javnim tijelima s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora.
Važno je naglasiti i nove funkcionalnosti od kojih je jedna da roditelj može pristupiti uslugama za svoje dijete ili poduzetnik uslugama u ime svoje tvrtke kroz isto sučelje.
Podignuta je razina pristupačnosti za osobe s invaliditetom ili sve one osobe koje imaju određene poteškoće u korištenju sadržaja prikazanih putem ekrana (npr. disleksija). e-Građani od sada su sučeljem prilagođeni i mobilnim uređajima, uz izbornik u kojem je vizualne elemente moguće prilagoditi slabovidnosti (visok kontrast), disleksiji (poseban font) te mijenjati veličinu teksta unutar sučelja.
Služba za korisnike dostupna je radnim danom od 8:00 do 20:00, subotom od 8:00 do 13:00 na telefonu:
072 200 027 ili putem e-pošte: pomoc@e-gradjani.gov.hr (pozivanje iz inozemstva
+385 72 200 027).